معرفی کتاب

دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, :: 11:42 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

طی این داستان اگزوپری از دیدگاه یک کودک پرسشگر سوالات بسیاری را از آدم‌ها وکارهای آن‌ها مطرح می‌کند. این کتاب، به نوعی تمام مشکلات و دغدغه های امروز بشری را به زبانی کودکانه و هر بار با ذکر این جمله که «این آدم بزرگا راستی راستی عجیبن» یادآوری می کند. جالب آنجاست که شازده کوچولو طی مدتی که سیاره های دیگر را سیاحت می کند هر بار به این نتیجه می رسد و در نهایت نیز علی رغم میل و رغبت فراوانش به غیر از روباه (حیوانی که همیشه برای ما نماد حیله گری است)از هیچ کس هیچ چیز یاد نمی گیرد. و در این بین موفق به ایجاد رابطه ای موفق با خلبان هم می شود. روباه فقط یک امر را به او یادآوری می کند و آن این که «ارزش گل او به اندازه ی عمری است که به پای آن صرف کرده است» و این که «هر چیز را با چشم سر نمی توان دید.» شازده کوچولو یک مانیفست است، مانیفستی برای زندگی، راهی برای فرار از دغدغه های روزمرگی انسان ها. شاید چنان که خودش می گوید همان باشد که پاک فراموش شده است، مثل ایجاد علاقه کردن، مثل اهلی کردن. یا شاید این جمله ی کتاب برای همیشه در ذهن همه ی ما بماند که «انسان ها همه چیز را حاضر و آماده از مغازه ها می خردند. اما چون جایی نیست که در آن دوست معامله کنند، مانده اند بی دوست.» آری! ما مانده ایم بی دوست... این اثر به ۱۵۰ زبان مختلف ترجمه شده‌است. مجموع فروش این کتاب به زبان‌های مختلف از هشتاد میلیون نسخه گذشته‌است.

این کتاب در سال ۲۰۰۷ به عنوان کتاب سال فرانسه برگزیده شده‌است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره کتابخانه

کتابخانه عمومی حکیم هیدجی تحت نظر نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سال 1375 و باهدف اطلاع رسانی به عموم مخاطبین شروع به کار کرده است. تلفن: 02435752101 آدرس: خیابان امام خمینی - خیابان ملت- کتابخانه عمومی حکیم هیدجی کدپستی: 43876-45731
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کتاب خانه ی عمومی حکیم هیدجی و آدرس khakim.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 35
بازدید ماه : 668
بازدید کل : 97519
تعداد مطالب : 256
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 1